Zacházení
Velký vliv na náš vůz má to, jakým způsobem ho využíváme. Když si koupíme dieselový motor s filtrem pevných částic a budeme s ním poskakovat jenom pár kilometrů po městě, tak to není pro něj úplně ideální. Pro takový případ bohatě postačí menší atmosférický motor s nepřímým vstřikováním. Je výhodné chovat se k vozu s jistou opatrností, abychom jej zbytečně neničili.
Prvních několik kilometrů by mělo probíhat klidnější jízdou, aby se nám všechno hezky prohřálo, přičemž v zimě ti platí obzvláště. Dále platí obecné rady jako nestát na spojce, jezdit plynule a poslouchat svůj vůz. Vyměnit spojkovou sadu sice jednou bude potřeba stejně, ale nemusí to být zbytečně brzo. Tím, že budeme předvídat a jezdit plynule nám zároveň klesne spotřeba, přičemž pohonné hmoty jsou v současnosti dost velký výdaj. Při tomto způsobu jízdy se opotřebovaní méně i další součástky jako brzdové destičky, takže se to nasčítá.
Údržba
Rozhodně bychom neměli fungovat tím stylem, že jenom lejeme palivo do nádrže, a to je všechno, protože automobil toho potřebuje mnohem více. Výrobce nám předepisuje, co všechno bychom měli kontrolovat či měnit a v jakých intervalech. Velmi důležitý je oleje, protože ten se nám stará o mazání motoru. Jestliže jsou předepsané intervaly dost natáhli, tak je zkraťte, protože tím motoru jedině prospějete.
Pravidelný servis nepodceňujte, protože je velmi důležitý. Navíc je potřeba kontrolovat různé součástky, abyste nejezdili s brzdovým kotouče tenkým jako žiletka. Pochopitelně tu jde také o bezpečnost. Když už se nějaký ten díl pokazí a budeme jej měnit za jiný, tak bychom měli hledět na kvalitu, aby nám něco vydržel. Také záleží, na jaký vůz budeme díl dávat, protože je zbytečné na starý ojetý vůz s nízkou hodnotou, který využíváme třeba jako dělnický vůz kupovat prémiové díly za spoustu peněz.